top of page
חיפוש

תזונה בהריון - מה הגוף שלך באמת צריך בכל טרימסטר

עודכן: 31 במאי

אני רוצה להתחיל בדבר שאף אחד לא אומר לך בשיחה הראשונה עם הגינקולוג.

הריון הוא לא מצב שבו את צריכה "לאכול בשביל שניים". זה מיתוס שגרם לנשים להרגיש אשמה כשהן אוכלות יותר, ואחרות שוגות לחשוב שכל מה שהן שמות בפה זה לגיטימי. האמת היא פשוטה וקצת לא נוחה: הגוף שלך צריך יותר איכות, לא יותר כמות. ותזונה בהריון שבנויה נכון יכולה לשנות את כל החוויה, מהבחילות ועד הלידה.

הטרימסטר הראשון: לתמוך, לא להכריח

בשלושת החודשים הראשונים הגוף שלך בונה מערכת שלמה מאפס. המוח של התינוק, עמוד השדרה, הלב. זה פרויקט הנדסי מדהים שמתרחש בתוכך.

מה לאכול בהריון בשלב הזה? קודם כל, מה שאת יכולה.

הבחילות אמיתיות ולא "בראש". מחקרים מראים שהן קשורות לעלייה חדה ברמות ה-hCG, ולרגישות הגוף לריחות ומרקמים. במקום לאכול ארוחות גדולות, נסי לאכול קטן וכל שעתיים שלוש. ביסקוויט דגנים, כף אגוזי מלך, פרוסת לחם מחמצת קלוי.

הרמב"ם כתב שיש להתאים את האוכל למצב הגוף ולא להכריח את הגוף לאוכל. זו חוכמה רלוונטית גם היום, כשאת בשבוע שמונה ולא יכולה להסתכל על עוף.

ויטמינים לנשים בהריון שחיוניים בשלב הזה:

חומצה פולית היא קריטית, ורוב הנשים לא מקבלות מספיק ממזון בלבד. ברזל, מגנזיום, ויטמין D3. B12. ותשאלי את הרופאה או הנטורופתית שלך על רמות, לא תשתמשי בממוצע.

הטרימסטר השני: לבנות, להזין, להתחזק

עכשיו את בדרך כלל מרגישה יותר טוב. הגוף "הסתגל". ויש כאן הזדמנות אמיתית לתמוך בבנייה.

מה לאכול בהריון בטרימסטר השני? מזונות שמביאים אבני בניין.

חלבון איכותי, לפחות 70-90 גרם ביום. ביצים, קטניות, דג שמן פעמיים בשבוע, עוף אורגני אם אפשר. חומצות שומן אומגה 3 חיוניות לפיתוח המוח של התינוק. מחקרים מראים שנשים עם צריכת אומגה 3 מספקת דיווחו על מצב רוח יציב יותר ותפקוד קוגניטיבי טוב יותר לאחר הלידה.

ירקות ירוקים כהים: תרד, ברוקולי, קייל. לא כי "בריא", אלא כי הם עמוסים בסידן, ברזל ופולאט.

וכדאי לשים לב לסוכר. הריון הוא תקופה שבה הגוף יותר רגיש לעלייה חדה ברמות הגלוקוז. עוגה פה ועוגה שם זה בסדר, אבל תדירות גבוהה של פחמימות פשוטות יוצרת עייפות, עצבנות ועלייה במשקל שקשה יותר לנהל אחר כך.

הטרימסטר השלישי: להכין את הגוף ללידה

בשלב הזה הכל קצת יותר לחוץ. הבטן גדולה, השינה מאתגרת, הנשימה דורשת יותר מאמץ.

תזונה בהריון בשלב הזה צריכה להיות קלה לעיכול. ארוחות קטנות יותר ותכופות יותר. פחות גלוטן כבד, פחות מוצרי חלב שגורמים לריר ועומס על מערכת העיכול.

ויטמינים לנשים בהריון שחשובים עכשיו: מגנזיום לשרירים ולשינה, ויטמין K2 לצפיפות עצמות, ברזל אם יש ירידה בהמוגלובין.

מחקרים מראים שנשים שאכלו תמרים בשלבים האחרונים של ההריון חוו לידה עם התכווצויות רחמיות יעילות יותר. לא קסם, פשוט פיטוכימיה. שווה לדעת.

והגוף שלך יודע. כשאת עוצרת ומקשיבה, את מרגישה מה הוא מבקש. חיבור לגוף הוא חלק מהתזונה גם כן.

דבר אחד שאני ממליצה לשקול

לאורך שנים של עבודה עם נשים, אני שומעת שוב ושוב על קושי עם העיכול, עם אנרגיה, עם בטן רגישה. משהו שעזר להרבה מהן הוא ג'ל האלוורה של Forever Living, משקה ניקוי עדין שתומך בריריות הקיבה ומסייע לספיגת רכיבים תזונתיים. לא תרופה, לא נס. פשוט תמיכה עדינה לגוף שעובד קשה.

אם את רוצה תמיכה מעמיקה יותר בכל הנושא של אכילה נכונה לאורך ההריון, שיפור האנרגיה ויצירת גוף שמרגיש טוב גם אחרי הלידה, אני מזמינה אותך לתוכנית שלי:

באהבה, קורין

תחום הבריאות מדבר אליך?

אם הנושאים האלה מדליקים אותך ואת חושבת על עבודה שמחברת בין תשוקה לבריאות ובין הכנסה אמיתית, אני בונה צוות ומחפשת נשים כמוך.

 
 
 

פוסטים אחרונים

הצג הכול

תגובות


bottom of page